Osobine ličnosti osiguravaju različitost svakoga od nas u odnosu na druge, kao i dosljednost u našem ponašanju. Neke od njih su trajnije, druge se lakše mijenjaju tijekom života. Specifična organizacija tih karakteristika čini našu ličnost. Kao i kod bilo kojoj drugoj grupi, darovita djeca međusobno su vrlo različita. Ipak, psiholozi su uočili postojanje određenih sličnosti u osobinama ličnosti potencijalno darovite i darovite djece i učenika. Clark (2008) navodi iduće karakteristike prema kojima dijete pokazuje znakove potencijalne darovitosti.

Kognicija
  • izražena sposobnost apstrahiranja
  • zainteresiranost za rješavanje problema i primjenjivanje koncepata
  • rano i intenzivno čitanje
  • bogat rječnik
  • intelektualna znatiželjnost
  • kritičko mišljenje, skeptičnost i samokritičnost
  • dosljedna usmjerenost prema ciljevima
  • neovisnost u radu i učenju
  • raznolikost interesa i sposobnosti
Kreativnost
  • kreativnost i inventivnost
  • istančan smisao za humor
  • sposobnost fantaziranja i zamišljanja
  • otvorenost za podražaje i široki interesi
  • intuitivnost
  • fleksibilnost
  • neovisnost u formiranju vlastitiih stavova i ponašanju u grupi
  • samoprihvaćanje i nekonvencionalnost
  • radikalizam
  • estetska i moralna privrženost zadaći koju sami odaberu
Afektivnost
  • neuobičajeno duboke i intenzivne emocije
  • empatija
  • visoka očekivanja od sebe i drugih (što nerijetko dovodi do osjećaja frustriranosti)
  • visoka samosvijest i osjećaj različitosti od drugih
  • laka povredljivost i potreba za emocionalnom podrškom
  • potreba za dosljednosti između apstraktnih vrijednosti i osobnih postupaka
  • razvijeno moralno rasuđivanje
  • sklonost idealizmu i osjećaj za pravednost
Ponašanje
  • spontanost
  • entuzijazam
  • intenzivna usredotočenost na aktivnosti prema kojima je razvilo strast
  • visoka energija
  • često postavlja pitanja
  • nezasitna znatiželjnost
  • impulzivnost, nestrpljivost i srčanost
  • ustrajnost u aktivnostima koje smatra važnima
  • sklonost frustraciji kod teškoća pri dostizanju standarda (vlastitih ili tuđih)
  • promjenjivost raspoloženja posebice pri doživljavanju neuspjeha
  • neprestano govorenje, “brbljavost”

Izvori:
Clark, B. (2008). Growing up gifted .   Upper Saddle River, NJ:  Pearson Prentice Hall.